صفحه اصلی > اخبار 
اخبار > ضوابط و شرایط دریافت مدرک سطح 1 و 2


 

قابل توجه طلاب محترم حوزه های شهرستانها؛

ضوابط و شرایط دریافت مدرک سطح 1 و 2

طلاب محترمی که دروس سطح 1 یا 2 را به اتمام رسانده اند، می توانند جهت ثبت نام برای صدور مدرک، به مدارج علمی مراجعه نمایند

تاریخ: دوشنبه ١٨ بهمن ١٣٩١  /  ساعت: ١٤:٠٠  /  تعداد بازدید: 195504  /  قابل توجه طلاب محترم حوزه های شهرستانها؛ پرینت مطلب
 

* این مطلب، ویژه طلاب حوزه های شهرستانها (غیر از قم) می باشد!


 
   تذکر:
1) مدارک علمی حوزه براساس «مصوّبه 313 شورای عالی حوزه های علمیه» و «مصوّبه 368 شورای عالی انقلاب فرهنگی» صادر می شود.
2) در صورت تکمیل دروس کتبی و شفاهی تا پایه 6، مدرک سطح 1 (کاردانی) و در صورت تکمیل دروس کتبی و شفاهی تا پایه 9، مدرک سطح 2 (کارشناسی) صادر می شود (باید در پایین برگه ارزیابی، سال اتمام و معدل آن سطح ذکر شده باشد؛ جهت مشاهده نمونه برگه های ارزیابی، برروی گزینه های زیر کلیک کنید).
 نمونه برگه ارزیابی فردی که مجاز به دریافت مدرک سطح 1 می باشد
 نمونه برگه ارزیابی فردی که مجاز به دریافت مدرک سطح 2 می باشد
3) شرط لازم برای صدور مدرک، کسب حداقل معدل 14 می باشد. استخراج معدل برعهده بخش ارزیابی می باشد و مدارج علمی هیچگونه دخالتی در آن ندارد بنابراین اگر طلاب عزیز به معدل مندرج در ارزیابی خود اعتراض دارند، می توانند به بخش ارزیابی مراجعه نمایند.
4) افرادی که سطح 3 را به اتمام رسانده باشند، می توانند مستقیماً و بدون دریافت مدرک سطح 1 و 2، برای سطح 3 (و تدوین رساله علمی) اقدام نمایند. بنابراین دریافت مدرک سطح 1 و 2 اختیاری می باشد ولیکن از آنجاکه برخی ادارات دولتی و دانشگاهها از دارندگان مدارک بالاتر، مدارک قبلی را نیز درخواست می کنند، بهتر است طلاب عزیز به محض تکمیل هر سطح، برای دریافت مدرک آن اقدام کنند.
5) مدرک، براساس مندرجات شناسنامه و ارزيابي صادر مي شود و در صورتي که پس از صدور مدرک، تغييري در شناسنامه (از قبيل نام، نام خانوادگي و...) يا ارزيابي (معدل يا سال اتمام هر سطح) حاصل شود، امکان تغيير در مدرک يا صدور المثني وجود ندارد؛ بنابراین توصیه می شود متقاضیان گرامی، قبل از ثبت نام به این نکته توجه نمایند.
6) در صورت ناقص بودن مدارک، ثبت نام انجام نخواهد شد.
7) از زمان ثبت نام تا صدور و تحویل مدرک به متقاضی، بین 1 تا 6 ماه بطول می انجامد. مراحل اداری صدور مدرک سطح 1 و 2 عبارتند از: ثبت نام متقاضی، ورود اطلاعات، استعلام از مرکز امور صیانتی و دریافت تأییدیه از آن مرکز، تایپ و آماده سازی مدرک، امضاء مدرک توسط معاون محترم آموزش و سپس مدیر محترم حوزه های علمیه.
8) پس از این که مدرک آماده تحویل به متقاضی گردید، توسط پیامک به اطلاع ایشان رسانده می شود و نیازی به پیگیری و تماس از سوی متقاضی نیست ولی اگر از زمان ثبت نام وی بیش از شش ماه طول کشید و پیامکی دریافت نشد، متقاضی می تواند تلفنی یا حضوری، علّت تأخیر را جویا شود.
9) اصل مدرک، به شخص متقاضی یا نماینده ی وی (که دارای وکالت دستنوشته از سوی متقاضی باشد)، تحویل داده می شود.
♦     ♦     ♦

   مدارک لازم جهت ثبت نام:
1) برگه ی ارزیابی تحصیلی (در صورتی که با مراجعه به سیستم نجاح، مشاهده کردید که سطح 1 یا 2 شما تکمیل است، نیازی به ارسال برگه ی ارزیابی به مدارج علمی نیست و همکاران ما یک نسخه از آن را بروز چاپ کرده و ضمیمه مدارک ارسالی شما خواهند کرد)
2) یک برگ کپی شناسنامه (شناسنامه های قدیمی: صفحه اول بعلاوه صفحه توضیحات ـ شناسنامه های جدید: صفحه اول و صفحه دوم)
3) یک برگ کپی روی کارت ملی
4) دو قطعه عکس رنگی جدید 4 × 3 با زمینه سفید (چاپ دیجیتالی یا فوری)
5) تکمیل فرم های زیر:
      الف ـ «فرم ثبت نام »      (جهت دانلود نسخه Pdf یا نسخه Word کلیک کنید)
      ب ـ «فرم استعلام از مرکز امور صیانتی»      (جهت دانلود نسخه Pdf یا نسخه Word کلیک کنید)
   این دو فرم را می توانید هنگام ثبت نام، از مدارج علمی دریافت و تکمیل نمایید ولی پیشنهاد می شود قبل از مراجعه، این دو فرم را از اینجا دانلود کرده و پس از تکمیل (به صورت دستی یا تایپی)، به مدارج علمی مراجعه کنید.

اگر سطح یک و دو شما تکمیل است و تاکنون برای دریافت مدرک سطح یک اقدام نکرده اید، می توانید همزمان برای دریافت مدرک هردو سطح اقدام کنید. در این صورت، در فرم ثبت نام، سطح یک و دو را علامت بزنید و ارائه ی یکسری مدارک فوق برای صدور مدرک هردو سطح کفایت می کند و نیازی به تکمیل دوباره ی فرم ها و ارسال سایر مدارک لازم نمی باشد، فقط بجای دو قطعه، باید سه قطعه عکس ارائه یا ارسال نمایید.
 

 

   سایر تذکرات لازم:

با توجه به تفکیک «مرکز مدیریت استان قم» از «مرکز مدیریت حوزه های علمیه»، تمامی امور اداری (از قبیل: ارزیابی، امتحانات و مدارج علمی) مربوط به طلاب استان قم و مدارس تحت پوشش آن، به ساختمان اداری دارالشفاء (جنب مدرسه فیضیه) منتقل شده است. طلاب «مرکز مدیریت استان قم» به کسانی اطلاق می شود که محل تحصیل آنان (در قسمت بالای برگه ارزیابی)، «استان قم یا یکی از مدارس تحت پوشش آن» ثبت شده باشد.

طلاب حوزه های شهرستانها (که در قسمت بالای برگه ارزیابی آنان، حوزه هایی غیر از استان قم ثبت شده باشد)، جهت ثبت نام می توانند به آدرس ذیل مراجعه نمایند. همچنین این عزیزان می توانند مدارک درخواست شده را (به همراه فرم های ثبت نام و استعلام از مرکز امور صیانتی، پس از دانلود و تکمیل) از طریق پستی نیز ارسال کنند. در صورتی که قصد دارید از طریق پستی اقدام کنید، می توانید با مراجعه به سایت معاونت آموزش و برنامه نجاح، برگه ارزیابی خود را چاپ کنید.

از ارسال مدارک به آدرس ایمیل مدارج علمی خودداری فرمایید؛ به مدارک ارسال شده از این طریق، ترتیب اثر داده نخواهد شد؛ چراکه برای صدور مدرک، به اصل عکس شما جهت الصاق برروی مدرک نیاز است.

ثبت نام حضوری، همه روزه و در ساعت اداری (شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 الی 14 و پنجشنبه ها از ساعت 7 الی 13) انجام می پذیرد.

آدرس مدارج علمی جهت ارسال مدارک به صورت پستی:

قم ـ جمکران ـ بلوار انتظار ـ جنب میدان انتظار ـ ساختمان دارالولایه (مرکز مدیریت حوزه های علمیه) ـ طبقه فوقانی معاونت تهذیب ـ اتاق 506

صندوق پستی: 3433-37185

(جهت مشاهده و دریافت نقشه ی مسیر ساختمان دارالولایه، اینجا را کلیک کنید)

شماره تلفن بخش ثبت نام و صدور مدرک سطح 1 و 2:     02537255890 داخلی 623

آن دسته از طلاب محترمی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاهها دارند، ضروری است با مراجعه به «آئین نامه تحصیل همزمان در حوزه و دانشگاه»، از شرایط و تذکرات لازم در این خصوص اطلاع یابند (شماره تلفن جهت کسب اطلاعات بیشتر: 02537255890 داخلی 289).

 





najah
soal sound
asatid software
moshaver
subject